GDPR se týká všech firem a institucí, ale i jednotlivců a online služeb, které zpracovávají osobní data. Za osobní data jsou považována mimo jiné jména majitelů, jednatelů firem, členů dozorčích rad či jména živnostníků a další.
Tato data jsou a nadále budou dostupná v registrech státní správy ze kterých je možné nadále data získat, ukládat a dále s nimi pracovat v rámci oprávněného zájmu, nelze však data dále šířit zdarma či za úplatu. Každá online marketingová databáze či databáze na CD či v jiném elektronickém či fyzickém formátu, která obsahuje jména živnostníků či statutárů, emaily či telefonní čísla přímo porušuje GDPR, protože obsahuje až 4 miliony osobních údajů. Pokud takovou databázi vlastníte, porušili jste osobní práva až několika milionů českých občanů a vystavujete se riziku postihu, jehož maximální výše je 20.000.000 eur nebo 4 % z celkového ročního obratu společnosti (vyšší z obou možností).
Abychom zajistili funkcionalitu aplikace Merk v souladu s GDPR, upravili jsme jej tak, aby již žádná data přímo neobsahoval. Z Merku se tak tedy stal Marketing cloud, který vám pomůže stáhnout otevřená data a nahlížet na ně.