Umělá inteligence umí dnes nejen řídit auta, či vyhrávat šachové partie, ale zvládne i řídit business lépe než nejlepší člověk.

Vyzkoušet zdarma

Jáchym - Umělá inteligence pro business

Umělou inteligenci lze využít v celé řadě oborů. Díky umělé inteligenci "Merk Jáchym" je B2B obchod a marketing jedním z nich. Umělá inteligence určí cílovou skupinu, dodá argumenty pro její oslovení a denně se zlepšuje na základě historických zkušeností i zpětné vazby. To vše zvládne skokově lépe a rychleji než nejlepší marketér nebo obchodník.





Jachym

Umělá inteligence pro business

Obchod v B2B začíná výběrem firem, které budou osloveny marketingem či přímo obchodníkem, tedy definicí cílové skupiny. Je to nejdůležitější krok celého obchodního cyklu, definuje směr, kterým se obchod bude měsíce ubírat, tedy co budou obchodníci denně dělat, koho oslovovat. Přesto je to většinou nejslabší část procesu.


U většiny firem je definice cílové skupiny řešena nahodile, pouhým úsudkem, dojmy či méně často primitivním výpočtem. Obvykle se pracuje v měsíčních či kvartálních cyklech, takže i pokud se kampaň vyhodnotí, je většinou již pozdě na změnu strategie. Výsledek je pak měřen jako celek. Chybí tak informace o jednotlivých krocích, které k výsledku vedly.


Protože takové hodnocení aktivit lze považovat, využíváme pro definici cílové skupiny, sales triggerů a obchodních argumentů umělou inteligenci. Umělá inteligence v posledních letech hodně postoupila, umí řídit automobily, vyhrávat šachové partie a vítězí nad člověkem v mnoha dalších oblastech, jako je například hledání nových obchodních případů (díky Merk AI).


Využíváme proto pro definici cílové skupiny a řízení obchodu neuronové sítě a tzv. Deep Learning. Klienta následně díky této metodologii učíme dělat správná rozhodnutí. S každou kampaní jsme navíc schopni efektivně data zpřesňovat, a to na základě získaných zkušeností.







Jak Merk AI funguje?

Merk AI načte obchodní historii (mikro data) a doplní k firmám externí údaje (makro data) – obrat a jeho růst či pokles, stáří jednatelů i firmy, obor podnikání. Zjistíme, zda má firma aktivní PPC inzeráty u Seznamu či Google, zanalyzujeme obsah webu. Do dat můžeme přidat informace typu: zda má firma vozový park, v jaké sídlí lokalitě, jak často mění web, jaký je její zisk, zadluženost, počet zaměstnanců a stovky dalších udajů.


Následně trénujeme Neuronovou síť tak, aby se na historických datech naučila rozpoznávat tzv. business triggery. Business trigger je událost, která vede k uzavření obchodu (firma má nový web, změnilo se vedení, růstový obrat, nebo je firma nově zisková. U každého klienta může být impuls k uzavření obchodu jiný a je ovlivněn mnoha faktory). Proces trénování zahrnuje destíky milionů operací. Pomocí tohoto trénování se umělé intelligence učí řídit procesy, hrát hry nebo pochopit lidskou řeč. V našem případě pak vnímat každý úspěšný či neúspěšný obchod, telefonát nebo email vaší firmy a pochopit, za jakých podmínek vede vaše snaha k úspěchu, tedy novému businessu.


Nuronová síť se učí přímo na vašich datech, zúročuje všechny zkušensti všech vašich obchodníků, a to dokonce i těch, kteří u vás již nepracují, k tomu, aby definovala u jakých firem budete spíš úspěšnější po stránce uzavření nového obchodu.








Klíčové užitky

• Lepší obchodní výsledky, bez navýšení investic.

• Merk AI definuje data pro oslovení, která vykazují o desítky procent lepší výsledky.

• Merk AI se neustále učí a zpřesňuje na základě zpětné vazby.

• Umělá inteligence dodá tzv. business triggery, tedy informace pro obchodníky, které mohou přesvědčit klienta.

• Obchod je řízen programaticky, nikoliv nahodile dle úsudku jednotlivců.

• Konsolidace zkušeností - umělá inteligence staví na zkušenostech všech obchodníků, které zhodnocuje v čase.







Co je umělá inteligence

Umělá neuronová síť je jeden z výpočetních modelů používaných v umělé inteligenci. Jejím vzorem je chování biologických struktur. Cílem učení neuronové sítě je nastavit síť tak, aby dávala přesné výsledky, učení neuronové sítě bývá adaptivní - zpřesňuje se v průběhu času. Pracujeme se zpětnou vazbou (neuronová síť je trénována a neustále optimalizována).


Chci zkusit Jáchyma







Harmonogram

Obvykle začínáme pilotním projektem, který otestuje výstupy Merk AI proti dosavadním postupům v praxi. Jinýmy slovy postavíme naší umělou inteligenci proti té vaší „lidské“. Pro pilotní projekt potřebujeme obchodní historii, cca 14 dní na trénování první verze umělé inteligence a zpětnou vazbu po dobu 3 měsíců 1x týdně. Během této doby budete průběžně získávat vyhodnocení proti standardním metodám.

Využití Merk AI předpokládá předání základních obchodních dat (pod NDA), minimálně 1000 B2B obchodních případů / ročně (úspěšných i neúspěšných) a aktivní prodej obchodním teamem.







Kolik to stojí?

Špatná otázka, ta správná zní: "kolik to vydělá?". Jáchym není náklad, ale investice, která se má vrátit během několika měsíců a dál vydělávat. Ale pokud máte napjaté rozpočty a zároveň velká očekávání, jistě se s námi pujde domluvit na bezplatném testování, které ukáže návratnost případné investice.

Jáchym

Zjistěte, zda vám může Jáchym pomoci - registrujte se do Merku a zeptejte se našeho datového specialisty.

PDF

Reference

…a tisíce dalších firem.

Data

  • 100% firem v ČR
  • 756.099 ověřených telefonů
  • 2.245.484 osob
  • Aktualizace: dnes 6:35
  • Kvalita
  • API